|
||||||||||||||||
GalleryVozy slouží ke smutečním obřadům a průvodům, pro mezinárodní a místní převozy zesnulých. Mezinárodní převozy - Repatriční pohřební služba Sokolov
Mezinárodní převozy zesnulých
Zavolejte nám ZDARMA. +420 800 100 670 (repatriace zesnulých) z místa úmrtí kdekoliv ve světě a zpět do České republiky nebo naopak převoz občana jiného státu z České republiky zpět do jeho vlasti. např.: z Francie, Itálie, Německa, Slovenska, Ukrajiny, Chorvatska, Rumunska, Rakouska, Bulharska a Švýcarska Repatriační službyzajišťuje Pohřební ústav EXCELENT pohřebními vozy (v Evropě včetně asijské části Turecka) nebo letadly (kdekoli celosvětově). Současně dle platných právních nařízení příslušné země vyřizujeme všechny nutné dokumenty a povolení pro transport a také pro pohřbení. Zprostředkujeme odpovídající rakev, zinkovou vložku s hygienickým filtrem. Je-li potřebný převoz zesnulých a jiné služby, mohou se zájemci obrátit na naši společnost. V rámci našich pohřebních služeb vyřizujeme veškeré formality spojené s převozem, či pohřbem. Automobilovou, železniční či leteckou přepravu a celou řadu dalších souvisejících pohřebních činností. Máme dlouhodobou spolupráci s ambasadámi. Zajistíme, vyřídíme: • pas zemřelého - Leichenpass • výpis z matriční knihy • úmrtní list • překladatelské služby • jednání s příslušným konzulátem • dvojí ohledání • provedení balzamace a thanatopraxe - konzervace zemřelé osoby • povolení hygienika • celní formality Kontakt na tlumočníka: Petr Steinmüller Tel.:(+420) 606 020 291 petr@excelentt.com Jak postupovat při úmrtí občana ČR v zahraničí
Úmrtí občana ČR v zahraničí
Zajištění pohřbení nebo zpopelnění osoby v místě úmrtí nebo přeprava lidských ostatků do České republiky. Pojmenování (název) životní situace Úmrtí občana České republiky v zahraničí. Základní informace k životní situaci Úkony spojené s pohřbením osoby (zajištění kremace nebo pohřbení osoby v místě úmrtí, přeprava lidských ostatků do České republiky apod.). Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) Záležitosti zemřelé osoby vyřizuje fyzická nebo právnická osoba sjednávající pohřbení (zejména osoba žijící se zemřelým ve společné domácnosti, osoba blízká, v případě služební cesty vysílající organizace). Zastupitelský úřad České republiky, který má působnost pro daný stát, či odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky informují blízké osoby a poskytnou jim informace a doporučení k dalšímu postupu. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace Osoba, která zajišťuje záležitosti zemřelého, by měla v mezích svých možností zjistit, zda zemřelá osoba měla sjednáno pojištění pokrývající případ úmrtí v cizině, a následně kontaktovat pojišťovnu, s kterou byla sjednána smlouva, případně její asistenční službu. Pokud nebylo sjednáno pojištění, je vhodné kontaktovat pohřební službu v České republice, a to nejlépe pohřební službu mající zkušenosti s působením v zahraničí. V případě cestování s cestovní kanceláří je vhodné řešit situaci v součinnosti s ní. V ostatních případech je nutné neprodleně kontaktovat zastupitelský úřad České republiky v zahraničí či odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v odstavci níže. Na které instituci životní situaci řešit Dle konkrétní situace kontaktujte:
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit Situaci je vhodné řešit s místy uvedenými ad 08 neprodleně. Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy. Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad"). Jaké doklady je nutné mít s sebou Je třeba mít informaci o úmrtí osoby, popř. informaci o místu a kontaktu na instituci, kde se lidské pozůstatky či lidské ostatky nacházejí. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Formuláře žádostí o zápis do zvláštní matriky jsou k dispozici u všech matričních úřadů nebo u zastupitelských úřadů České republiky. Dojde-li k úmrtí na území státu, který není vázán příslušnými mezinárodními smlouvami, je pro převoz na území České republiky nebo převoz přes její území nutné, aby zastupitelský úřad České republiky v zahraničí vystavil průvodní list obsahující souhlas s přepravou pozůstatků. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Pokud nebylo sjednáno pojištění pro případ úmrtí, je nutné uhradit veškeré náklady spojené s převozem lidských pozůstatků či lidských ostatků do České republiky či pohřbení v místě úmrtí. Náklady jsou závislé na vzdálenosti místa a na cenách místních služeb. Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek. Jaké jsou lhůty pro vyřízení Případné lhůty stanoví právní řád státu, kde došlo k úmrtí. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu Závisí na konkrétním případu. Mohou to být policisté, státní zástupce, pracovníci nemocnice, ústavu soudního lékařství, pohřební služby, matričních úřadů a další. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Případné další činnosti závisí na povaze konkrétního případu a ustanoveních právních předpisů cizího státu. V zásadě je však žádáno podání relevantních informací k zemřelé osobě apod. Elektronická služba, kterou lze využít Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v odstavci Na které instituci životní situaci řešit. Podle kterého právního předpisu se postupuje Obecně závazný předpis cizího státu, kde došlo k úmrtí. Zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů, v platném znění. Jaké jsou související předpisy
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky proti postupu cizích orgánů stanoví obecně závazný předpis cizího státu. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce stanoví obecně závazný předpis cizího státu. Nejčastější dotazy Jaké jsou druhy převozu zemřelého do České republiky? Tělo zemřelého může být zpopelněno ve státě, kde došlo k úmrtí, pokud to umožňují právní předpisy cizího státu, a schránka s popelem zaslána do České republiky. Jinak je tělo převáženo v rakvi určené k přepravě. Jaký je způsob úhrady převozu zemřelé osoby do České republiky, resp. zpopelnění a zaslání schránky s popelem do České republiky? Pokud náklady nejsou hrazeny pojišťovnou, s kterou bylo sjednáno příslušné pojištění, náklady hradí osoba, která zajišťuje pohřeb. Způsob úhrady je sjednán s pohřební službou, případně zastupitelským úřadem, zpravidla se jedná o bankovní převod příslušné částky či o zaslání částky složenkou. Další informace Další informace můžete nalézt také v životní situaci „Narození, uzavření manželství, vznik registrovaného partnerství nebo úmrtí státních občanů České republiky v cizině - zvláštní matrika v Brně, nebo se můžete obrátit na pohřební služby, pojišťovací instituce, konzulární oddělení zastupitelského úřadu České republiky či odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě www.pohrebnictvi.cz - Sdružení pohřebnictví (poskytuje základní přehled o poskytování služeb v pohřebnictví) Související životní situace a návody, jak je řešit Dědictví v zahraničí Obstarání matričních a dalších dokumentů. Zápis matričních událostí, ke kterým došlo v zahraničí. Za správnost návodu odpovídá útvar Odbor konzulárních činností Ministerstva zahraničních věcí. Návod byl zpracován podle právního stavu ke dni 23.1.2012 Popis byl naposledy aktualizován 30.10.2012 Datum konce platnosti návodu Konec platnosti návodu nebyl stanoven. Případné upřesnění a poznámky k řešení životní situace Pokud v zemi, v níž se občan České republiky nachází, není zřízen zastupitelský úřad České republiky, může se občan České republiky obrátit na zastupitelský úřad některého z členských států Evropské unie, který v zemi sídlí. Zdroj:www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/jak_resit_situace_v_zahranici/umrti_obcana_cr.html Zápis úmrtí nastalého v cizině do Zvláštní matriky v Brně
Informace k zápisu úmrtí do Zvláštní matriky v Brně a vydání úmrtního listu pro použití v ČR – úmrtí v cizině.
Kdo je oprávněn v této věci jednat: Pozůstalý manžel/ka nebo příbuzný zemřelého. Podmínky a postup řešení: Podmínkou pro zápis do Zvláštní matriky v Brně je, aby osoba, jíž se zápis týká, byla státním občanem České republiky. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
Městský úřad Mikulov, Náměstí 158/1
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
Formuláře: Zápis o úmrtí Správní a jiné poplatky: Vystavení 1. úmrtního listu zvláštní matrikou v Brně je bez poplatku. Lhůty pro vyřízení:
Thanatopraxe (konzervace)
Zavolejte nám ZDARMA.
+420 800 100 670
Cílem thanatopraktického ošetření zemřelých je jejich pietní úprava pro smuteční obřady – pro vystavení, zabránění rozkladným procesům na časově určené období, kosmetická úprava a důsledná ochrana lidského zdraví pracovníků v pohřebnictví, pozůstalých a dalších rodinných příslušníků. Další – avšak neméně důležitou úlohou je náprava estetických i hygienických závad těl zemřelých, způsobených dopravní nehodou, apod. Co následuje po pohřbu
? Kdy obdržíte úmrtní list
? Kdy je možné si vyzvednout úřední urnu ? Jaké jsou nároky pozůstalých Úmrtní list vystavuje do třiceti dnů od objednání pohřbu matrika v místě úmrtí (nikoliv v místě bydliště) - Úmrtní list obdrží objednavatel pohřbu obvykle doporučeně poštou - Matrika také odhlašuje důchodové, zdravotní a sociální pojištění Notáře určuje soud podle bydliště zesnulého. Notář zašle předvolání objednavateli pohřbu přibližně do 2 měsíců. Urnu je možné si vyzvednout v kanceláři, kde jste objednávali pohřeb, 10 pracovních dnů po uskutečnění pohřbu - Po dohodě lze urnu vyzvednout již od druhého pracovního dne - Urna se po předložení občanského průkazu vydává objednavateli pohřbu, případně jiné zmocněné osobě Nakládání s urnou jako je dělení popela, památeční šperk, památeční sklo, rozptyl, vsyp, rozloučení s urnou, uložení do hrobu je možné zajistit na V našem depozitu, můžete mít po domluvě urnu uschovanou po dobu 6 měsíců zdarma. V případě, že si urnu nevyzvednete ani poté, budeme nuceni účtovat náklady za skladné, popřípadě uložení urny do společného hrobu. Nároky pozůstalých ? Pracovní volno s náhradou mzdy ? Vdovský a sirotčí důchod ? Státní příspěvek - pohřebné Potřebné doklady ? Občanský průkaz objednavatele pohřbu ? Obstaravatelská smlouva - (objednávka pohřbu – daňový doklad) ? Úmrtní list ? Doklad o zaplacení pohřbu Jak vyřídit pojistky? Všechny uzavřené pojistky si vyřizuje objednatel sám po pohřbu u pojišťovny, u níž byla pojistka uzavřena. V případě pojištění u Pojišťovny Spolku přátel žehem můžete kontaktovat: Spolek přátel žehu Revoluční 1546/24 Praha Nové Město Tel: +420 222 315 868 Pojišťovna posílá plnění přímo objednateli. Nárok na pracovní volno - účast na pohřbu: Při úmrtí zaměstnavatel poskytne pracovní volno s náhradou mzdy a to:
Nárok na pohřebné: Na pohřebné má jednorázově nárok osoba, která vypravila pohřeb nezaopatřenému dítěti, nebo osobě, která byla rodičem nezaopatřeného dítěte a to za podmínky, že zemřelá osoba měla ke dni úmrtí trvalý pobyt na území ČR. Příjem rodiny se nezjišťuje. Co je vhodné si promyslet před návštěvou pohřební služby:
Jakékoliv Vaše dotazy rádi zodpovíme na NONSTOP lince naší pohřební služby +420 352 604 049. Vyzvednutí urny Úřední urna bude připravena k vyzvednutí v provozovně, kde byl sjednán pohřeb, za 14 pracovních dnů po konání obřadu nebo zpopelnění. K jejímu vyzvednutí nebudete vyzváni. Urnu může vyzvednout pouze objednavatel pohřbu, nebo jím zvolený zástupce. Příslušné osobě vystaví plnou moc k vyzvednutí urny. Úschova uren Úschova nevyzvednutých uren po dobu max. 1 roku od zpopelnění, poté uložení do společného hrobu bez pozdější možnosti vyzvednutí. Kontaktujte notáře Existuje i další možnost, jak se k penězům dostat. Ještě předtím, než se vám notář sám ozve, což může trvat i měsíc, zavolejte na soud v obvodu posledního bydliště zemřelého. Když řeknete jméno, datum narození a smrti manžela, sdělí vám, který notář bude pozůstalost vyřizovat. Pak mu zavoláte, a když vysvětlíte situaci, on ve výjimečných případech nenechá účet zablokovat vůbec, případně pokud už to udělal, dá příkaz bance, abyste mohli s penězi na účtu disponovat. Změna v občanském průkazu Po obdržení úmrtního listu manžela, manželky je třeba do 15 dnů požádat o vydání nového občanského průkazu s uvedením rodinného stavu vdovec, vdova. Vdovský a vdovecký důchod Uvádíme zde několik informací o vdovských/vdoveckých důchodech a podmínky nároku na vdovský a vdovecký důchod podle zákona § 49 a 50 o důchodovém pojištění: Vdova nebo vdovec má tedy nárok na vdovský nebo vdovecký důchod po manželovi nebo manželce, jestliže zemřelý(á):
Vdovský důchod náleží po dobu jednoho roku od smrti manžela. Pokud jde o podmínky nároku na vdovský nebo vdovecký důchod, mění se věk, kterého musí vdova nebo vdovec dosáhnout, aby náležel pozůstalostní důchod i po uplynutí jednoho roku od smrti druhého z manželů. Na rozdíl od právní úpravy platné před 1. 1. 2010 již pro nárok na vdovský nebo vdovecký důchod po uplynutí jednoho roku od smrti manžela nebo manželky není rozhodující dosažení věku 55 nebo 58 let, ale dosažení věku o 4 roky nižšího než činí důchodový věk stanovený podle § 32 zdp (důchodový věk blíže vysvětlen u starobního důchodu) pro muže stejného data narození, pokud skutečný důchodový věk není nižší. Tato podmínka platí stejně pro ženy i muže. Podmínky nároku na vdovský nebo vdovecký důchod po uplynutí jednoho roku od smrti manžela nebo manželky jsou:
Nárok na vdovský důchod vznikne znovu, jestliže se splní některá z uvedených podmínek do dvou roků po zániku dřívějšího nároku na vdovský důchod. To platí obdobně i pro vdovecký důchod s tím, že není rozhodující dosažení věku 55 nebo 58 let, ale dosažení věku o 4 roky nižšího než činí důchodový věk stanovený podle § 32 zdp .
Sirotčí důchod Uvádíme zde podmínky nároku na sirotčí důchod dle zákona § 52 o důchodovém pojištění: Nárok na sirotčí důchod má nezaopatřené dítě, zemřel-li
Oboustranně osiřelé dítě má nárok na sirotčí důchod po každém ze zemřelých rodičů. Nárok na sirotčí důchod nevzniká po pěstounovi nebo jeho manželovi. Osiřelé nezaopatřené dítě má za splnění podmínek stanovených nárok na sirotčí důchod po každém z rodičů (osvojitelů). Nárok na sirotčí důchod zaniká osvojením. Pokud oboustranně osiřelé dítě osvojí jen jedna osoba, zaniká nárok na ten sirotčí důchod, který náležel po osobě, kterou osvojitel nahradil. Dojde-li ke zrušení osvojení, vznikne nárok na sirotčí důchod znovu, a to ve výši, v jaké by náležel, kdyby byl vyplácen ke dni zrušení osvojení. Výše sirotčího důchodu (§ 53 zákona o důchodovém pojištění)
Od 1. 1. 2010 došlo ke změnám, souvisejícím se změnou pojmů dítě a nezaopatřené dítě. Za dítě převzaté do trvalé péče nahrazující péči rodičů se nově považuje i dítě, které bylo převzato do péče na základě předběžného opatření vydaného v rámci řízení o svěření dítěte do výchovy. Dále je nově stanoveno, že za nezaopatřené dítě se nepovažuje dítě, které je poživatelem invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně, to platí i tehdy, jestliže je vyplácen obdobný důchod od cizího nositele pojištění. Za nezaopatřené dítě je však třeba považovat dítě, které je sice invalidní pro III. stupeň invalidity, avšak invalidní důchod nepobírá. Podávání žádosti o důchod (§ 82 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení) Žádosti o přiznání dávky důchodového pojištění sepisuje s občany okresní správa sociálního zabezpečení příslušná podle místa trvalého pobytu občana nebo místem hlášeného pobytu v ČR, jde-li o cizince. Za občany, kteří vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nemohou sami podávat žádost o dávku důchodového pojištění, mohou s jejich souhlasem a na základě potvrzení lékaře o zdravotním stavu těchto občanů podat tuto žádost jejich rodinní příslušníci. Za občany, kteří nemají rodinné příslušníky, může podat tuto žádost jiný občan na základě plné moci. Žádost lze podat nejdříve tři měsíce přede dnem, od kterého občan žádá dávku důchodového pojištění přiznat. Okresní správa sociálního zabezpečení je povinna sepsat žádost o dávku důchodového pojištění; nesmí odmítnout sepsání žádosti, a to i když má za to, že občan nesplňuje podmínky stanovené pro nárok na dávku důchodového pojištění nebo není-li žádost občana doložena potřebnými doklady. Zaměstnavatel je povinen do 8 dnů ode dne, kdy obdržel výzvu okresní správy sociálního zabezpečení sepisující žádost o dávku důchodového pojištění, sdělit písemně požadované údaje. Společný účet manželů po smrti jednoho z nich banka blokuje Zdroj - finance.idnes.cz Nejsnazším způsobem, jak je možné ušetřit na bankovních poplatcích je, že manželé mívají jeden společný účet. Bohužel právě tato skutečnost dokáže velmi znepříjemnit život. Stačí totiž, aby jeden z nich zemřel. Představte si situaci: žena je v domácnosti s dítětem a zemře jí manžel. Všechny peníze mají na jednom účtu v bance, ke kterému mají oba přístup, a vybírají peníze podle potřeb. Co se stane po smrti jednoho z manželů? Notář, který bude projednávat dědictví, pošle příkaz bance, aby účet zablokovala. To znamená, že se druhý z manželů k penězům až do skončení dědického řízení nedostane. Ale vyřízení dědictví je často otázkou měsíců, někdy i let. A na účtu leží peníze, ze kterých rodina žije. Vyberte peníze hned Ideální je v prvních týdnech, tedy ještě předtím, než se banka od soudu dozví o smrti manžela, vybrat potřebnou hotovost. Není to nic nezákonného. Do dědictví se totiž správně započítá částka, která byla na účtu v den úmrtí manžela, ale na polovinu má manželka nárok díky tomu, že nejdřív se vypořádává společné jmění manželů (SJM). O stavu účtu v době smrti banka informuje notáře – to, co žena vybere potom, bude buď součástí společného jmění, nebo se započte jako její podíl na dědictví. Pokud vám chodí na účet výplata či dávky, nechte si je co nejdříve posílat jinam, pak budete mít přístup k penězům bez problémů. Vydání úmrtního listu zemřelého
Zavolejte nám ZDARMA.
+420 800 100 670
Je pro nás samozřejmostí, že v nejtěžších životních chvílích, které prožívá rodina zesnulého, se Vám tuto situaci snažíme co nejvíce ulehčit, proto naše pohřební služba nabízí zdarma vyřízení úmrtního listu. Úmrtní list vyřídíme na základě předaných dokladů zemřelého (občanský průkaz, kartička pojištěnce, rodný a oddací list). Následně objednavatel pohřbu obdrží doporučeným dopisem úmrtní list z místa matriky, kde došlo k úmrtí většinou do 1 měsíce nebo je možné si jej vyzvednout osobně na příslušné matrice. Je vydáván pouze přímým příbuzným (nutno doložit) nebo i osobám, kteří žili se zemřelým ve společné domácnosti. Vozový parkVozy slouží ke smutečním obřadům a průvodům, pro mezinárodní a místní převozy zesnulých. Kolektiv pohřebního ústavu
Jednatelka
Valérie Bíbová Obstaravatelky Marie Himlová Šoltészová, Lenka Procházková, Petra Lončíková, Romana Rajchrtová, Kateřina Scholzová Řidiči, řečníci Stanislav Mikl, Jan Kovář, Miroslav Minich, Jiří Priadka, Miroslav Šoltész Zahraniční oddělení Petr Steinmüller a Kateřina Scholzová Kondolence - vzory textu
"Dovolte, abychom Vám touto cestou vyjádřili svoji hlubokou soustrast nad ztrátou milovaného člověka, kterého jsme si velmi vážili." Hřbitovy - kontakty
|
||||||||||||||||